Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009

Η BMW επιστρέφει με την νέα εξακύλινδρη μοτοσυκλέτα






Τη πεποίθηση της ότι μια μοτοσικλέτα με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα έχει θέση στην αγορά εκφράζει η BMW με το Concept 6, το οποίο αποτελεί το προπομπό των μοντέλων παραγωγής που θα λανσαριστούν στο άμεσο μέλλον, με αυτής της διάταξης το μοτέρ!
…και όμως καλά διαβάσατε, η BMW προτίθεται να παρουσιάσει στο μέλλον μοντέλα της σειράς K, με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα! Όπως μάλιστα αναγράφεται και στο σχετικό δελτίο τύπου:

«…το πρώτο από τα μοντέλα που θα εξοπλιστεί με τον νέο, εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, θα είναι ένα καινοτομικό και πολυτελές touring» …για κάτι σε LT μας ακούγεται αυτό!

Με δηλώσεις σαν και αυτές και με τη πληθώρα των πληροφοριών που υπάρχουν διαθέσιμες, αναπόφευκτα το Concept 6 περνά σε δεύτερη μοίρα. Εν συντομία είναι μια μοτοσικλέτα που χαρακτηρίζεται από την BMW ως φουτουριστικό café racer (ε;), φέρει τα εναλλακτικά paralever και duolever και το χαρακτηριστικότερο της σημείο, εκτός φυσικά από την όμορφη ομολογουμένως σχεδίαση, είναι οι εξατμίσεις του εξακύλινδρου κινητήρα που καταλήγουν σε τριάδες δεξιά και αριστερά. Παρ΄ όλο που δεν αναφέρονται λεπτομέρειες πουθενά, φαίνεται «φορτωμένο» όσο δεν πάει με τεχνολογικά καλούδια, αλλά concept είναι, ότι θέλουν κάνουν…

Στo προκείμενο τώρα και στο ρεαλιστικό, που δεν είναι άλλο εκτός από τον κινητήρα. Όπως σωστά σημειώνει και η BMW, οι εξακύλινδροι σε σειρά κινητήρες δεν είχαν πετυχημένο παρελθόν στις μοτοσικλέτες, ενώ στις λιγοστές προσπάθειες που επιχειρήθηκαν παλιότερα, οι κατασκευαστές είχαν να αντιμετωπίσουν δύο εγγενή προβλήματα: το μεγάλο πλάτος και το βάρος. Οι Βαυαροί ωστόσο, επειδή αναγνωρίζουν ότι το συγκεκριμένο μοτέρ έχει ορισμένα ασύγκριτα πλεονεκτήματα, αποφάσισαν να εξαλείψουν τις αδυναμίες και να τονίσουν ακόμα περισσότερο τα θετικά χαρακτηριστικά.

Πρώτα από όλα έφτιαξαν τον κινητήρα «υπερ-τετράγωνο», δηλαδή η διαδρομή των εμβόλων είναι μεγαλύτερη από τη διάμετρο τους, επιτυγχάνοντας την επιθυμητή χωρητικότητα χωρίς να «ξεφύγουν» σε πλάτος. Παράλληλα, οι κύλινδροι είναι διατεταγμένοι στη μικρότερη δυνατή απόσταση μεταξύ τους, δημιουργώντας έτσι έναν κινητήρα, που σύμφωνα με την BMW, είναι κατά 100χλστ. στενότερος από οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο μηχανικό σύνολο έχει εφαρμοσθεί ποτέ σε μοτοσικλέτα και μόλις λίγο πλατύτερος από ένα σύγχρονο τετρακύλινδρο σε σειρά μοτέρ.

Οι «μαζεμένες» διαστάσεις όμως δεν αφορούν μόνο στο πλάτος, αφού η BMW θέλησε…γενικώς να συρρικνώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τον κινητήρα. Έτσι κατέφυγε σε λύσεις όπως το ξηρό κάρτερ λαδιού, τη χωροταξική διαρρύθμιση που θέλει τα «ηλεκτρικά» τοποθετημένα πίσω από τον στρόφαλο και πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων και τέλος, την προς τα μπροστά κλίση των κυλίνδρων κατά 55 μοίρες, όπως άλλωστε και σε όλα τα τετρακύλινδρα Κ.

Το εντυπωσιακότερο όλων όμως, είναι η ροπή που ανακοινώνει η BMW. Αν και πουθενά δεν αναφέρεται ο κυβισμός του κινητήρα, στο δελτίο τύπου αναγράφονται τα εξής: Η ιπποδύναμη του νέου εξακύλινδρου κινητήρα, θα είναι κατά προσέγγιση ίδια με αυτή των τετρακύλινδρων κινητήρων χωρητικότητας 1.300 κ.εκ. που στελεχώνουν τη σειρά Κ. Η ροπή του όμως θα αντιστοιχεί σε κινητήρες με χωρητικότητα 1.600 κ.εκ., παράγοντας 13,2 kg-m από τις 2.000 σ.α.λ. και διατηρώντας τα μέχρι και τις 9.000 σ.α.λ.!
mototriti

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου