Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009

Λογισμικό της Google για ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Με αυτό το λογισμικό θα ελαχιστοποιείται ο φόρτος πάνω στο δίκτυο ηλεκτρισμού και θα βοηθιούνται οι εταιρίες παροχής ηλεκτρισμού να διαχειρίζονται τον αναμενόμενο φόρτο ζήτησης, όταν επεκταθεί μαζικά, όπως αναμένεται η χρήση υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων.
«Βρισκόμαστε ακόμα στο προκαταρκτικό στάδιο», δήλωσε ο Νταν Ράιχερ, διευθυντής του τομέα Κλιματικής Αλλαγής και Ενεργειακών Πρωτοβουλιών της εταιρίας, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ.
«Ξεκινήσαμε να μελετάμε την έξυπνη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων και με ποιο τρόπο θα γίνει η ενσωμάτωση με επιτυχία ενός μεγάλου αριθμού αυτών των αυτοκινήτων στο ηλεκτρικό δίκτυο. Κάναμε μια προεργασία πάνω στο λογισμικό, μελετώντας πώς θα μπορούσαμε να γράψουμε έναν κώδικα υπολογιστή για τη διαχείριση αυτού του είδους της υποδομής φόρτισης», πρόσθεσε.
Η Google, που ήδη επενδύει σοβαρά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πρωτοστατεί κατά της κλιματικής αλλαγής, από το 2007 ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα υλοποίησης πειραματικών τεχνολογιών.
Μια από τις τεχνολογίες που έχει δοκιμάσει ήδη η Google, επιτρέπει στα παρκαρισμένα υβριδικά «με πρίζα» και στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να μεταφέρουν ένα μέρος από την αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργειά τους πίσω στο ηλεκτρικό δίκτυο, επιτρέποντας έτσι στο τελευταίο να δημιουργεί ενεργειακά αποθέματα ασφαλείας σε ώρες αιχμής και κινδύνου «μπλακ άουτ».
Σύμφωνα με τον Ράιχερ, την τελευταία διετία, η εταιρία κάνει εντατικές δοκιμές με ένα στόλο υβριδικών «στην πρίζα» οχημάτων για να δημιουργήσει, για πρώτη φορά, μια νέα τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας και επανατροφοδότησης του κοινόχρηστου δικτύου ηλεκτρισμού.
Όπως είπε ο Ράιχερ, χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο μέλλον, όταν θα κυκλοφορούν στις πόλεις εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα.
«Δεν θα ήθελε κανείς πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητα να συνδέονται ταυτόχρονα στο ηλεκτρικό δίκτυο, σε μια καυτή μέρα του Ιουλίου...», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ο στόχος του σχεδιαζόμενου «έξυπνου» λογισμικού της Google είναι να επιτρέπει στις εταιρίες ηλεκτρισμού, σε μια φάση υψηλής ζήτησης, να «ανοίγουν» και να «κλείνουν» κατά βούληση την φόρτιση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Όποιος ιδιοκτήτης συμφωνήσει να ενταχθεί σε αυτό το σχήμα, θα παίρνει σαν αντάλλαγμα μια χρηματική αποζημίωση από την ηλεκτρική εταιρία.   (www.enet.gr)
mobile-news

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου