Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

FIFA Manager 10






Η νέα ποδοσφαιρική περίοδος έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετές εβδομάδες, όπως και η μάχη ανάμεσα στα τρία παιχνίδια προπονητικής εξομοίωσης. Τελευταίο έκανε την εμφάνισή του το FIFA Manager 10, η προσπάθεια της ΕΑ. Δυστυχώς, όμως, η εταιρία φαίνεται δεν έχει συμπεριλάβει τον τίτλο στο γενικό "σχέδιο ανανέωσης" που έχει υιοθετήσει για τα παιχνίδια της, με αποτέλεσμα το FIFA Manager να μένει πίσω από τον ανταγωνισμό. Ειδικότερα φέτος που το Football Manager έκανε την ανανέωση που χρειαζόταν και το Championship Manager προχωράει με αργά αλλά σταθερά βήματα ο τίτλος της EA δείχνει να μένει πίσω.

Μια πρώτη επαφή

Μπαίνοντας στο αρχικό μενού, μας δίνεται η επιλογή να ξεκινήσουμε μια νέα καριέρα ή να παίξουμε στο διαδίκτυο με άλλους χρήστες -θα αναφερθούμε αργότερα σε αυτό το τμήμα. Αμέσως μόλις επιλέξουμε να ξεκινήσουμε μία καριέρα, θα μας ζητηθεί να δημιουργήσουμε το profile μας. Πέρα από τα γνωστά σε όλους μας στοιχεία -όνομα, επίθετο, ημερομηνία γέννησης κ.λπ.- θα μπορέσουμε να μορφοποιήσουμε και την εξωτερική μας εμφάνιση μέσα από πολλές παραμέτρους και δυνατότητες.

Όταν τελειώσουμε με το profile και την εμφάνιση που θέλουμε να έχουμε στον τίτλο, διαλέγουμε την ομάδα που επιθυμούμε ανάμεσα στα περισσότερα από τριάντα πέντε πρωταθλήματα που μας προσφέρονται και είμαστε πλέον έτοιμοι να ξεκινήσουμε το δύσκολο δρόμο προς την κορυφή. Το user interface φέτος είναι αρκετά πιο λειτουργικό καθώς μας προσφέρει πολλούς πίνακες στατιστικών στις άκρες της οθόνης, που θα μας φανούν χρήσιμοι για την πορεία της ομάδας, ενώ στο κέντρο είναι οι βασικές λειτουργίες του τίτλου μέσα από τις οποίες θα «δουλεύουμε». Σίγουρα το ανανεωμένο interface θα δυσκολέψει αρκετά τους αρχάριους «προπονητές του καναπέ», αλλά με την πάροδο του χρόνου θα επέλθει η απαραίτητη εξοικείωση, με αποτέλεσμα τη σωστή και σε βάθος χρήση των λειτουργιών του FM 10.
Ο προπονητής και τα...λουκάνικα

Κάπου εδώ, όμως, ξεκινάνε τα δύσκολα για τους παίκτες. Ο τίτλος της EA, από την εποχή που ονομαζόταν Total Club Manager, προσπαθώντας να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, δεν εστίαζε αποκλειστικά στην προπονητική αλλά ανάγκαζε το χρήστη να ασχολείται και με πολλές εξωγηπεδικές δραστηριότητες όπως την προσωπική ζωή του προπονητή ή το γήπεδο. Όλα αυτά δεν απουσιάζουν και από τη φετινή προσπάθεια του FM, επιβαρύνοντάς μας με ανούσιες υποχρεώσεις, οι οποίες μας αποπροσανατολίζουν από το βασικό στόχο, μας: Το σχεδιασμό της ομάδας.

Πέρα από την προσωπική μας ζωή -που ευτυχώς φέτος μας δίνεται η επιλογή να απουσιάζει- θα χρειαστεί να ασχοληθούμε και με διάφορες άλλες υποχρεώσεις. Θα μπορούμε να ασχοληθούμε με την οικονομική διαχείριση της ομάδας, την ανεύρεση χορηγών για την ομάδα ή το γήπεδο, τις θέσεις του γηπέδου, τα χρώματα στις κερκίδες, μέχρι και τον αριθμό των καντινών στον περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε τι σχέση έχει ο προπονητής με τα...λουκάνικα. Ως αποτέλεσμα, αυτή η τακτική δημιουργεί το αίσθημα πως η ομάδα αποτελείται από τον πρόεδρο και...εμάς. Όλα τα παραπάνω απαιτούν ένα τεράστιο κομμάτι της ενασχόλησής μας με το παιχνίδι, με αποτέλεσμα να παραμερίζουμε την ομάδα και τις δραστηριότητες με τις οποίες θα έπρεπε κανονικά να ασχολούμαστε.
Ώρα για προπόνηση (επιτέλους)

Όταν έρθει επιτέλους η ώρα να ασχοληθούμε με τα πράγματα που αφορούν την ομάδα και το σχεδιασμό της, θα εισπράξουμε άλλο ένα ισχυρό χαστούκι. Η τακτική της ομάδας και οι παράμετροί της, περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα (πίεση ψηλά, είδη πασών, τεχνητό offside κ.α.), τη στιγμή που παιχνίδια του ανταγωνισμού προσφέρουν δεκάδες εντολές και τρόπους ανάπτυξης. Αντίθετα, η καθημερινή προπόνηση των παικτών χρίζει πολλών συγχαρητηρίων, καθώς μπορούμε να διαμορφώσουμε ακόμα και προγράμματα της κάθε εβδομάδας ξεχωριστά, ή να προπονήσουμε τον κάθε ποδοσφαιριστή με ένα αποκλειστικό πρόγραμμα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του.

Το τμήμα scouting είναι αρκετά προσεγμένο αν και μπορεί να κουράσει τους παίκτες, καθώς απαιτεί να ασχολούμαστε αρκετά συχνά με την ανάθεση αρμοδιοτήτων σε κάθε scouter ξεχωριστά. Τα αποτελέσματα των «αποστολών» που τους αναθέτουμε είναι ακριβέστατα και μπορούν να διαφοροποιηθούν αναλόγως με το τι είδους ποδοσφαιριστές αναζητάμε τη συγκεκριμένη περίοδο. Η βάση δεδομένων του FM 10 είναι αρκετά μεγάλη αν και υστερεί αρκετά έναντι των ανταγωνιστών της, ενώ οι άδειες που έχει εξασφαλίσει η εταιρία για τα πρωταθλήματα, ντύνουν υπέροχα το interface με φωτογραφίες των ποδοσφαιριστών, τα εμβλήματα των ομάδων, τα γήπεδα, καθώς και λεπτομερή πληροφόρηση για τις ομάδες. Από το ελληνικό πρωτάθλημα η EA έχει εξασφαλίσει τα ονόματα και τις άδειες των "τεσσάρων μεγάλων" (Ο.Σ.Φ.Π., Π.Α.Ο., Α.Ε.Κ. και Π.Α.Ο.Κ.) συλλόγων.

Αξίζει να αναφέρουμε, βέβαια, πως οι «άγνωστες» ομάδες -που θυμίζουν PES- δε λείπουν και από το φετινό επεισόδιο, προσφέροντας στιγμές γέλιου (Olympique Irakleion;!). Σε αυτό το σημείο επιβάλλεται να αναφέρουμε και τη μη ακριβή σχέση μεταξύ των πραγματικών και των «ηλεκτρονικών» ποδοσφαιριστών που θα συναντήσουμε σε ορισμένες περιπτώσεις. Το πρόβλημα αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο σε λιγότερο γνωστούς συλλόγους όπως του...«Ελλαδιστάν». Στον Παναθηναϊκό, για παράδειγμα -ήταν η ομάδα που ασχοληθήκαμε περισσότερο κατά τις δοκιμές μας-, θα δούμε τον Λέτο ή τον Ρουκάβινα να νικούν κατά κράτος τον Σισσέ στο τελείωμα των φάσεων ή τον Κλέϋτον να είναι συνολικά καλύτερος από τον Καραγκούνη. Και στο εξωτερικό, όμως, και τις μεγάλες ομάδες, υπάρχουν επίσης ορισμένα αλλοπρόσαλλα στατιστικά ενώ πολλοί ποδοσφαιριστές είναι απίστευτα υπέρ-εκτιμημένοι όπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο ή ο Μέσσι.
Που είναι η μπάλα; Οέο; 3D μηχανή και AI

Η τρισδιάστατη μηχανή γραφικών με την οποία είναι εξοπλισμένος ο τίτλος της EA κλέβει την παράσταση και σίγουρα είναι το δυνατότερο όπλο ενάντια στον ανταγωνισμό. Το FM 10 χρησιμοποιεί τη μηχανή γραφικών της σειράς ποδοσφαίρου FIFA για την απεικόνιση των αγώνων και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Η κίνηση των ποδοσφαιριστών και της μπάλας είναι απαράμιλλης ποιότητας, καθώς κινούνται με ομαλότητα και φυσικότητα που όμοιά τους δεν θα βρούμε σε παιχνίδια του είδους. Τα animations των παικτών μπορούν να χαρακτηριστούν, το λιγότερο, άψογα. Οι κερκίδες και τα γήπεδα είναι εκπληκτικά σχεδιασμένα, το κοινό είναι επίσης πανέμορφο, φωνάζοντας συνθήματα των ομάδων, ενώ και ο σχολιασμός των αγώνων από το γνωστό δίδυμο του FIFA, προσδίδει μια αίγλη, δημιουργώντας την εκπληκτική αίσθηση του ότι πράγματι παρακολουθούμε αγώνα ποδοσφαίρου.

Τον αγώνα μπορούμε να τον παρακολουθήσουμε μέσα από 10 συνολικά κάμερες, βοηθώντας μας να παρατηρήσουμε τις οδηγίες που δώσαμε στους ποδοσφαιριστές να πραγματοποιούνται επί χόρτου. Επίσης, μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τα πάντα χωρίς να χρειαστεί να διακόψουμε την ομαλή ροή του αγώνα. Μπορούμε να προχωρήσουμε σε άμεσες αλλαγές, να δώσουμε εντολές και οδηγίες από τον πάγκο -κάτι που είδαμε και στο Football Manager 2010-, να μελετήσουμε διάφορα ενδιαφέροντα στατιστικά καθώς και δεκάδες άλλες επιλογές. Κάπου εδώ, όμως, πρέπει να κάνουμε ειδική αναφορά στην A.I. των ποδοσφαιριστών.

Αν και σε γενικές γραμμές οι παίκτες ακολουθούν πιστά τις οδηγίες μας, δε θα είναι λίγες οι φορές που θα τους παρατηρήσουμε να κάνουν το «ακατόρθωτο». Δηλαδή, θα τους δούμε να δυσκολεύονται να δώσουν μία πάσα στο ένα μέτρο, να μην μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους, ενώ για να δούμε κάποια προωθητική μπαλιά θα πρέπει να...ανάψουμε λαμπάδα στην εκκλησία της γειτονιάς. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα που μας συνέβη, ήταν σε ένα ματς στο οποίο ο Π.Α.Ο. έβγαινε στην αντεπίθεση (δύο επιθετικοί εναντίον ενός αμυνόμενου) με την κατοχή της μπάλας να βρίσκεται στον Σισσέ. Ενώ ο Γάλλος θα μπορούσε ή να δώσει προωθητική πάσα αριστερά στον Λέτο για να βγει τετ-α-τετ ή να επιλέξει να πάει στο "ένας εναντίον ενός" με τον αμυντικό, αντίθετα σε κάθε λογική, είχε την ιδέα (!) να δώσει πάσα δεξιά στο...υπερπέραν, κάνοντας τον υπογράφοντα να προσφέρει απλόχερα στους γύρω του στιγμές τρόμου με τις ακατάπαυστες κραυγές και χειρονομίες του.
Αυτή η ακατανόητη συμπεριφορά των ποδοσφαιριστών είναι ένα πρόβλημα πραγματικά εκνευριστικό καθώς όχι μόνο το σκορ θα μπορούσε να είναι υπέρ μας με σωστές πάσες που τις βλέπει και...τυφλός, αλλά αντίθετα μπορεί να αποβεί μοιραίο εφόσον πολλές φορές οι τερματοφύλακες δε θα διώξουν σωστά τη μπάλα ή θα την αφήσουν να περάσει από μπροστά τους. Όλα τα παραπάνω, δυστυχώς, συμβαίνουν πολύ συχνά, θέτοντας σε σοβαρό κίνδυνο την ψυχική μας υγεία και την ακεραιότητα των αντικειμένων που θα βρεθούν στο οπτικό μας πεδίο.
Προβληματικό multiplayerόλοι οι όροι » Multiplayer Multiplayer χαρακτηρίζονται τα βιντεοπαιχνίδια (ή τμήμα αυτών) που περισσότεροι του ενός, παίκτες παίζουν στο ίδιο περιβάλλον την ίδια χρονική στιγ... περισσότερα »

Το FIFA Manager 10, για πρώτη φορά, διαθέτει και online multiplayerόλοι οι όροι » Multiplayer Multiplayer χαρακτηρίζονται τα βιντεοπαιχνίδια (ή τμήμα αυτών) που περισσότεροι του ενός, παίκτες παίζουν στο ίδιο περιβάλλον την ίδια χρονική στιγ... περισσότερα » , στο οποίο μπορούν να έρθουν αντιμέτωποι από δύο ως οκτώ παίκτες. Για να μπορέσουμε να παίξουμε στο internet θα πρέπει να συνδεθούμε στους servers της εταιρίας και να ενεργοποιήσουμε -την πρώτη φορά- το αντίτυπό μας. Δυστυχώς, όμως, η EA έπραξε κάτι ακατανόητο. Το online τμήμα δείχνει πραγματικά «πετσοκομμένο», χωρίς βασικές επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας στο single player, χωρίς 3D match engine, με χρόνο που μπορεί να μας αγχώσει και με πολλά μικροπροβλήματα. Είναι φανερό πως η EA βιάστηκε να προσθέσει το multiplayer στον τίτλο, με αποτέλεσμα να «σκοντάψει» σε πολλά προβλήματα και bugs.
Κλείνοντας

Σε γενικές γραμμές, το FIFA Manager 10 φαίνεται πως επαληθεύει την παροιμία «όποιος θέλει τα πολλά χάνει και τα λίγα». Προσπαθώντας να κάνει «κάτι από όλα», η ΕΑ προσθέσε διάφορες δευτερεύουσες και μάλλον ανούσιες υποχρεώσεις στον παίκτη (όπως η τιμή της φανέλας στη μπουτίκ), τη στιγμή που οι δύο ανταγωνιστές επικεντρώνουν την προσοχή τους στο προπονητικό τμήμα. Εκεί φαίνεται πως ο τίτλος της EA δυσκολεύεται να ακολουθήσει.

Με ελάχιστες προσθήκες και ένα προβληματικό multiplayer, το μόνο που κάνει τον τίτλο να ξεχωρίζει είναι η εκπληκτική 3D match engine, η οποία σίγουρα προσθέτει πόντους στο σύνολο, αλλά δεν μπορεί από μόνη της να παρουσιάσει ένα ανταγωνιστικό FIFA Manager. Οι φίλοι της σειράς, που έχουν ασχοληθεί με τις προηγούμενες προσθήκες και επιζητούν κάτι πιο «ανάλαφρο» και λιγότερο «ψαγμένο», σίγουρα θα το λατρέψουν. Όσοι όμως αναζητούν ένα «hardcore» παιχνίδι εξομοίωσης προπονητικής, μάλλον πρέπει να το αναζητήσουν αλλού.

gameover

Ελάχιστες Απαιτήσεις Συστήματος
Λειτουργικό Microsoft Windows Xp / Windows Vista
Επεξεργαστής Ιntel Pentium 4 2.8 GHz ή Athlon 64 2800+
Κάρτα γραφικών 128 MB με Pixel Shader 2.0
Μνήμη RAM GB (XP)/ 1.5 GB (VISTA)
Σκληρός δίσκος 6.9 GB

δείτε το trailer http://gameover.gr/FIFA-Manager-10.10522.html?article_page=2




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου